Over de grens voor bedrijfsuitjes inspiratie

bedrijfsuitjes over de grensHoe blijft je werk in de bedrijfsuitjes-branche inspirerend voor jezelf en anderen? Dat is een vraag die ik me nogal eens stel in een branche waar na-apen, ideeën en formats gappen de standaard is en waarin alle bedrijven uitjes met dezelfde namen aanbieden en het bedrijf met de grootste marketing machine lijkt te winnen. De oplossing is heel eenvoudig: producten ontwikkelen die niemand anders maken kan. Zulke producten hebben eigenheid en uniekheid en dat is wat deelnemers inspireert.

Bedrijfsuitjes met eigenheid

Het risico van uitje met eigenheid is dat je op je eigen creatieve eilandje belandt. Ook inde bedrijfsuitjes-branche moet je kijken naar wat anderen doen. Al is het maar om te zien wat er leeft onder de klanten die elders boeken. Dat is over de grenzen van je eigen bedrijf kijken. Inspirerender vind ik het om over de landsgrenzen te kijken naar de ontwikkelingen die bedrijfsuitjes daar door maken. En om in contact te treden met buitenlandse bedrijven, samen te brainstormen, ideeën uit te wisselen en te kijken wat er nodig is om sommige concepten werkelijkheid te laten worden. En dat is precies wat er de afgelopen wintermaanden heeft plaatsgevonden. Er is een leuk en intensief contact ontstaan met uitjes-aanbieders in Scandinavië. Omdat we elkaar absoluut niet beconcurreren kunnen we alle bestaande ideeën uitwisselen én samen brainstormen over nieuwe concepten. Ik ervaar het als een verademing!

Binnenkort: nieuw in Haarlem als bedrijfsuitje

Op dit moment zie je het resultaat nog niet terug in het Summerscape bedrijfsuitjes aanbod, maar de komende weken komt daar verandering in! Dan krijgen de eerste nieuwe uitjes hun definitieve vorm. Deze internationaal uitgewerkte concepten worden geïntroduceerd als nieuwe bedrijfsuitjes in Haarlem. Uiteraard kondig ik ze hier aan als het zover is..