Start van blog over bedrijfsuitjes in Haarlem

geweldig bedrijfsuitje haarlemWelkom op dit nieuwe blog. Hier zal ik bedrijfsuitjes in Haarlem onder de loep nemen, beschrijven en reviewen. Wat is er gaande in de wereld van Haarlemse bedrijfsuitjes, groepsuitjes, dinertjes en bijvoorbeeld de GPS-spellen?

De nieuwste trens, waarom sommige activiteiten werken als bedrijfsuitje en andere niet. En een kijkje onder de motorkap bij een gespecialiseerd creatief bedrijfuitjes bureau hier in Haarlem.

Vangnet

Deze domeinnaam was voorheen in gebruik als verkoopkanaal. Het was een achtervangnet voor in Google zoekresulaten. Door de combinatie van zoekwoorden bedrijfsuitje en Haarlem in één domeinnaam was een resultaat in de top 10 van zoekresulaten een zekerheidje. Maar de tweede helft van de zoekresultaten is geen garantie voor veel sales…

BedrijfsuitjesHaarlem: naam met meervoud?

De tijd die nodig is om er een goede geoptimaliseerde website van te maken heb ik er nooit ingestoken. En laten we eerlijk zijn: een domeinnaam met een meervoudsvorm erin omdat die met het enkelvoud van bedrijfsuitje al weg waren is niet heel super. Van bedrijfsuitjeshaarlem een sterk merk maken is wat lastig. Vandaar dat het een achtervangnet en een soort van slap aftreksel was van een site die hoger scoorde en waarvan de url wel een merk is. Misschien ga ik in een volgende blogpost nog eens dieper in op domeinnamen en de afweging tussen sterke zoektermen versus een sterke naam. Voor een blog over bedrijfsuitjes (meervoud) in Haarlem vind ik deze domeinnaam alleraardigst.

Terminale Joomla patiënten

De aanleiding om de vangnet site te verwijderen was dat hij zichzelf verwijderde. Sites die anno 2015 nog draaien op Joomla 1.5 zijn een soort van patiënten die op sterven na dood zijn. Ze hebben allerlei beperkingen en de hoop dat ze ooit nog overeind krabbelen is al jaren is vervlogen. In mijn geval stierven er 3 Joomla sites in één nacht als gevolg van een PHP update. Zoals gezegd: niet onverwacht. Wel op een ongewenst moment: midden in het bedrijfsuitjes seizoen.

Bedrijfsuitjes en Big G

De domeinnaam voor het online verkoopkanaal van de bedrijfsuitjes in Haarlem moest bij deze calamiteit uiteraard binnen een dag terug online. Dat betekende een nieuwe website binnen 24 uur. De eis was niet dat die direct geschikt moest zijn voor klanten, dat lukt met zo’n project simpelweg niet. Het doel van snel weer online zijn was om te grote schade in de zoekmachine met de G te vermijden. Twee weken offline geldt als dodelijk. Er stond dus heel snel een nieuwe site over onze bedrijfsuitjes en inmiddels zijn we wel twee weken verder en staat er een site die beduidend beter is dan de oude. Beter omdat hij sneller is, mooier is (twistpuntje 😉 ), meer van deze tijd oogt en het uitstekend doet op mobiel.
De tweede site voor de teamuitjes is wel 2 weken uit de lucht geweest. Het is interessant om te zien hoe groot de schade in zoekresultaten zal zijn. Is Big G vergevingsgezind? Beloond hij een nieuwe betere site met dito resulaten? Ik ben benieuwd.

Groots zijn door klein te blijven?

Deze (de derde) site is ruim 2 weken weg geweest en ik heb besloten er geen achtervangnet meer van te maken. Dit wordt een blog over werken in de bedrijfsuitjes branche. Over ontwikkeling van nieuwe producten, updaten, aanpassen en stroomlijnen van bestaande producten. Over marketing en feedback van klanten. En misschien ook over het website beheer en de SEO strategie die daarbij komt kijken. Het wordt een meer persoonlijk, gepassioneerd verhaal van iemand die erin gelooft dat je voor je klanten groots kunt zijn door klein te blijven. Door niet mee te doen aan de schaalvergroting, maar door te luisteren naar wat klanten je vertellen. En door hun diepere wensen uit te werken in pakkende bedrijfsuitjes.